Gildie:
Założone u początków miasta Zaff. Miały usprawniać pracę
poszczególnych usług i przyspieszyć ich rozwój. Powstały cztery główne gildie,
które zarządzały miastem. Zrzeszają one ludzi i wszystkich mieszkańców, zarówno
utalentowanych, jak i tych bez nadzwyczajnych mocy. Dzięki nim w mieście panują
dobre nastroje, a członkowie pomagają sobie nawzajem. Każda gildia posiada
własną radę i przewodniczącego (mistrza gildii).
W każdej gildii panuje system
kastowy, gdzie osiągnięcia pomagają ci osiągnąć wyższą rangę, które ciągną się:
I, H, G, F, E, D, C, B, A, S oraz SS. Mistrz posiada rangę SSS. Zadania i
odkrycia mają te same wartości. Możliwe jest wykonywanie zadań jedynie tej
samej lub o jeden wyższej rangi niż własna. Zadania oznaczone + oznaczają misje
grupowe, ^ powtarzalne, a te z * - rajdy, w których może udział brać osoba tylko
rangi wyznaczonej lub wyższej.
Symbole Gildii:
- Krzyż - symbolizuje poświęcenie i wytrwałość. Kiedyś, za czasów starego Boga, był symbolem wiary i szczęścia. Teraz kojarzony jest ze zdradą, jednak pochodzi z dawnych wieków. Krzyże miały rozpoznawalność w całym Świecie Odkrytym, więc pozostały do dziś, choć uzyskał odmienne znaczenie. Nikt nawet nie zakwestionował zmiany tego wręcz świętego i nietykalnego symbolu;
- Smok - symbolizuje zmiany po przeniknięciu magii do Dawnego Świata. Ukazuje zmienność ras w Cesarstwie i tolerancję wobec wszystkich jego mieszkańców. Został dodany tuż po zawarciu sojuszu, by nowi przybysze nie byli aż tak bardzo onieśmieleni dołączeniem do gildii. Podkreśla również nowe znaczenie krzyża.
Gildia Kupiecka:
Zrzesza ona wszystkich kupców handlujących w Zaff. Dzięki
temu łatwiej im prowadzić księgi, zawierać umowy i porozumiewać się między
sobą. Co kwartał płaci się składkę i uaktualnia listę członków. Gildia ta
zarządza również portem (jego częścią handlową) i pobiera opłaty (haracz). Jest
bardzo ważna dla każdego mieszkańca, ponieważ to właśnie ona ustala ceny
poszczególnych produktów w Zaff, prowadzi aukcje i identyfikuje przedmioty
(również artefakty). Prowadzi też czarny market. Członkowie tej gildii stanowią
część najwyższej klasy w Zaff, a sławą szczycą się często na więcej niż jednym
kontynencie.
Gildia Alchemiczna:
Najbardziej ceniona i obdarzona szacunkiem przez wszystkie
pozostałe, ponieważ głównym jej zadaniem jest produkowanie i wytwarzanie leków,
trucizn eliksirów. Jest mocno związana z każdą gildią, ale w szczególności
Gildią Wynalazców, ponieważ bardzo często ze sobą współpracują: wymieniając się
odkryciami czy patentami. Gildia zasila większość sklepów leczniczych oraz
wszystkie publiczne szpitale i lecznice. Gildia posiada własny budżet w
odróżnieniu do Gildii Kupieckiej, która skupia się na pomnażaniu pieniędzy
poszczególnych członków, a jej bogactwo jest niewyobrażalne dla zwykłych ludzi,
jednak nie istnieje w oczach alchemików, którzy dążą jedynie do dokonania
kolejnych odkryć i osiągnięć. Prawdą jest, że alchemicy wiele zarabiają, ale ci
bez gildii są biedni, ponieważ dla jednostki lubującej się w eliksirach,
pieniądze płyną jak woda.
Gildia Wynalazców:
Posiada najmniejszą ilość członków. Większość z nich nie
posiada żadnych mocy, lecz ich inteligencja i mądrość nadrabiają wszelkie
braki. Gildia ta nie należy do czterech gildii założycielskich i powstała
stosunkowo niedawno. Liczy zaledwie dwieście pięćdziesiąt lat. Posiada wspólną
bibliotekę razem z Gildią Alchemiczną. Jest ona drugą największą w Cesarstwie,
zaraz po królewskiej, lecz zawiera dużo więcej woli umów zahaczających o
wszystkie dziedziny nauki. Gildia zrzesza wszystkich ludzi chcących polepszyć
jakość życia w Zaff oraz bytu jego mieszkańców. Ich wynalazki są rozpoznawalne
w całym Świecie Odkrytym. Warto wspomnieć, że współpracuje z Królestwem Lare i
wspólnie ulepszają tutejsze statki sprawiając, że są szybsze, trwalsze i
odporniejsze na zmienne warunki pogodowe.
Gildia Najemników:
Posiada najwięcej członków, lecz dokładna ilość nie jest
znana. Ilu z nich żyje? Ilu skona? A jak wielu już poległo? Gildia ta rozwiąże
wszystkie nadzwyczajne problemy każdego mieszkańca Świata Odkrytego pod jednym
warunkiem. Nie ma nic za darmo. Za odpowiednią kwotę, która satysfakcjonuje
najemnika , zrobią niemal wszystko, byle w zgodzie z prawem (no, może nie
zawsze). Posiadają licencję na zabijanie wrogich jednostek, stworzeń rozumnych
i tych nie. Wstąpienie do gildii jest dobrowolne i możliwe dla każdego.
Członkowie otrzymują pewne prawa i przywileje, dzięki którym łatwiej im jest
wykonać zlecenia. Jeżeli potrzebujesz czegoś, wystarczy, że wejdziesz do
głównego holu w budynku gildii, w którym zawsze znajduje się znana tawerna Pod
Wilczym Łbem i przypniesz do tablicy ogłoszeń swoje zlecenie z wypisaną
zapłatą, którą następnie wpłacisz z góry pracownikowi gildii w okienku
(oczywiście z dodatkową opłatą dla gildii). Zlecenia na tablicę przysyłane są z
każdego zakątka świata, więc tablica ciągnie się przez całą ścianę obok baru.
Mroczna Gildia:
Najbardziej tajemnicza ze wszystkich gildii. Owiana jest
woalem plotek i miejskich legend. Można usłyszeć wśród krążących plotek, że
gildia ta rzekomo panuje nad wszystkimi innymi, kierując miastem z ukrycia,
jednak jest ona dobrze ukryta i nikt do końca nie wie, jak jej członkowie
komunikują się ze zleceniodawcami. Niektórzy nie wierzą nawet, że gildia ta
istnieje. Według dawnych zapisków zawiera ona największych geniuszy i
najlepszych wojowników spośród wszystkich innych. Decyduje o losach mieszkańców
Zaff, broni miasta i kieruje jego rozwojem…
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz